top of page
תמונת הסופר/תYonatan Anafi

המדריך למשקיע המתחיל עם חברת Avertice - חלק 4 - השוק המרכזי שלנו הוא צפון קרוליינה





העסק הזה נבנה סביב אנשים. אפשר להבין את זה גם מהסלוגן של העסק Invest In People.

הסיבה לכך בסופו של דבר, כל מקום שתלכו אליו, אם זה מוסך, מרפאת שיניים, עו"ד וכד'.., אתם צריכים לקבל חוות דעת מאנשים שיש לכם אמון בהם ובסופו לעשות את החישוב שלכם מה מתאים לכם ומה לא. לכן אנחנו משתדלים להיות כמה שיותר

שקופים ולתת כמה שיותר מידע למשקיע.



בצפון קרוליינה יש לנו צוותים מאוד חזקים, ובנינו את העסק כך שגם אם אנחנו החלטנו לעזוב את העסק מחר או קרה לנו משהו – המשקיע לא יישאר בלי אמא ואבא ותמיד יהיה לו עם מי לדבר בנוגע להשקעה ובכך זה מוריד את הסיכון. למשקיעים יש קשר לצוותים ויש להם קשר איתם, במידת הצורך. אנחנו מאמינים בשירות ורוצים לעזור במידה והמשקיע צריך משהו. יש לנו משקיעים 6-7 שנים איתנו ועד היום מתקשרים להתייעץ איתנו. אין לנו חוזה איתם בנושא הזה, אבל התפיסה השירותית שלנו מאפשרת לבנות קשרים חזקים עם משקיעים שקונים עוד או מעבירים את המידע מפה לאוזן, ממליצים עלינו ואז מייצרים עבורנו לקוחות חדשים ללא צורך בפרסום או קמפיינים.

העסק שלנו נשען על "פה לאוזן" וזו הדרך הכי טובה להצליח בישראל, לטעמנו.

האם הכל מושלם? לא , ממש לא. הלוואי והכל היה מושלם, אבל אנחנו משתדלים לתת שירות, למצוא פתרונות ולאפשר לחוויה הזו להיות כמה שיותר נעימה.


השוק המרכזי שלנו – צפון קרוליינה

מדובר במדינה שגדולה פי 6.6 ממדינת ישראל.

הצוותים שלנו התחילו את הפעילות שלהם בראלי, עיר הבירה של צפון קרוליינה, וגם דורהם. (כמו ת"א יפו מבחינתי)

הניסיון שלהם הוא מעל 25 שנה, אחד מהם הוא קבלן שלנו שאנחנו בקשר יומיומי איתו.



קצת על ראלי:

אני אעשה אנלוגיות, אבל לא לתפוס אותי במילה כי זה לשם הפשטה ולהראות דימיון של הפעולות שלנו.

בהרצליה יש את הרצליה פיתוח ונווה עמל. פעם אנשים לא רצו לגור בנווה עמל והמחירים היו בהתאם, אך אם נסתכל היום... כמו כל המחירים בארץ – הם עלו. עדיין יש פערים, אבל המחירים כבר לא כאלה זולים ויש ביקוש.

זה היה מאוד דומה לעיר הבירה ראלי. היו בה אזורים מאוד טובים ואזור הרבה פחות טובים, רק שבאזורים הללו (בניגוד לישראל) זה לא אזורים שאתם רוצים להיות בהם. מי שטס לארה"ב ויצא לו לבקר בשכונות כאלו – בדר"כ מרגישים בכל חלקי הגוף שאתם לא צריכים להיות שם. מדובר בדר"כ באזורי פשע, סמים וזנות. רואים את זה ומרגישים את זה באווירה של הרחובות.




יש דרכים לפתור את זה ומה שעושים בכל ארה"ב זה פשוט להשביח את האזורים והנה דוגמא למהלך שקרה בזמנו בראלי:

יש חברה יזמית שהגיעה מסן פרנסיסקו, שיכלה להשקיע בכל מקום, והחליטה להשקיע בעיר הבירה.

באה למחוז עם הצעה לבנות דירות לצעירים, משרדים להייטק, פארקים ועוד.. בתמורה ביקשו הקלות מס ושיתוף פעולה מצדם. המחוז נכנס לשיתוף פעולה איתם והדבר הזה הביא איתם עוד חברות שהשקיעו בעיר ופיתחו אותה, כך נוצר סוג של כדור שלג.

לימים המחירים של הבתים עלו בערכם פי 5, אפילו השטח עלה בצורה משמעותית, ובלא מעט מדינות (בדומה לאזורים שבהם אנחנו פועלים, שזה לא High Society) אין הרבה ערך לשטח, אלא למצב ולתחזוקה של הבית. אי לכך, ערך הבתים עלו, השכירויות עלו, האוכלוסייה משתפרת, אבל.. משפחות צעירות כבר לא יכלו להרשות לעצמן להמשיך להתגורר שם. באזורים שאנחנו פועלים 50% מהאוכלוסייה קונה לעצמה בתים למגורים ו-50% האחרים בוחרים לגור בשכירות. לנו זה Sweet-Spot מדהים, כי זה מקל על מכירת הבתים שם במקרה של רצון לממש וגם קל להשכיר שם.


לאחר מכן, החברה חיפשה את המטרה הבאה שלה, כמו גם המשפחות הצעירות. החברה בחרה להשקיע באזורים שאנחנו פעילים בהם כבר 5 שנים ואנחנו כל פעם מתרחבים עוד קצת לפריפריות.

בעיר המרכזית שאנחנו פעילים בה (Greensboro), אותה חברה לקחה 2 מבנים של מפעל כותנה שהיו סגורים משנת 1977, ובהשקעה של 130 מיליון דולר באחד ו-80 מיליון דולר בשני, הפכו אותם למתחם של דירות לצעירים, משרדים להייטק, כתוצאה מזה נבנו שם הרבה מסעדות.

זה פרויקט שהניע גלגלים בערים שקשורות לגרינסבורו והיום אפשר לראות שינוי מהותי שם. בתחילת הדרך שלי, לא היו שם כמעט פקקים, סניפים של סטארבאקס (בהמשך נסביר למה זה חשוב) וכד'.. כיום המקום מלא בסוכנויות רכב, מהמותגים היומיומיים למותגי יוקרה, וגם מלאה בחנויות סטארבאקס. ההגירה החיובית לצפון קרוליינה הינה 25% בשנים האחרונות, היא מוגדרת בין המקומות הטובים להשקעה והמעולים למגורים. הבעיה הגדולה עם המידע שיש באינטרנט הוא שדברים שרואים בשטח, ניתן לראות באינטרנט באיחור של 2-3 שנים.

זה חלק מהעבודה שלנו בשטח וחלק מהמערך שבנינו שם.

אני יכול לספר שמשקיעים שקנו נכסים לפני 3 שנים והבתים כבר הכפילו את הערך שלהם ויותר. (ואני לא מדבר על השכירויות שעלו. כל זה מגובה בעדויות ובתים שנמכרו)

אני אישית מאמין שכדאי לקנות ולהחזיק שם בתים לפחות לעוד 5-10 שנים. נדבר על זה בהמשך כמובן.


לגבי Starbucks – מי שמכיר, יש דבר כזה שנקרא "מדד הסטארבאקס".

את המעמד הסוציואקונומי של האזור, לפני שהם נכנסים אליו. אם תקחו את ישראל למשל, כשהם החליטו לפתוח 2 סניפים, איפה הם פתחו? בתל אביב. במרכז. בכיכר רבין. אני לא מדבר על למה הם לא הצליחו, אבל בחירת המקום היא מהותית להבנת התפיסה שלהם. כך תראו בעוד מקומות בארה"ב, שבמקומות חזקים כלכלית או מתפתחים הם בוחרים להקים את הסניפים שלהם ובפריפריה טיפה פחות.

זה אחד המדדים שאנחנו מסתכלים עליהם כדי לדעת לאיפה השוק שלנו הולך.



בהמשך לחברות שנכנסו ונכנסות לאזור הפעילות שלנו, כעת נכנסה חברת Toyota שמקימה מפעל עם תקציב של 1.3 מיליארד דולר, לייצור סוללות חשמליות לרכבים שלהם. בביקור האחרון שלנו שם נסענו לראות את המקום ועשינו שם סרטון. זה פרויקט שנמצא בעיר שבו אנחנו עובדים וזה פרויקט של מספר שנים שאמור לייצר עוד 1,300 מקומות תעסוקה. (אפשר לראות באינטרנט שההשקעה גדלה, מספר מקומות תעסוקה גדלו)



חברה נוספת שנכנסת כעת היא חברת Boom SuperSonic. לפי מה שהבנתי, בהגדרת התעופה עד 5 מאך זה סופר סוניק, מעבר לזה מדובר בהייפר סוניק. אם זכור לכם מהעבר את הפרויקט של הקונקורד (שלא אכנס לדיונים על למה לא הצליח בזמנו), טוענים שהפרויקט של Boom Supersonic יצליח עקב תכנית עסקית הרבה יותר טובה. הם אמורים לבנות מטוסים שיעשו טיסות טראנס אטלנטיות (כמו ישראל ארה"ב), במהירות של פי 4 יותר מהר ממטוס נוסעים רגיל כיום ובעלות גבוה יותר של 25% בלבד לכרטיס טיסה. האם יצליחו? אנחנו לא יודעים, אבל הפרויקט התחיל, המפעל בהקמה והוא יושב בדיוק בעיר שאנחנו פועלים בה. מדובר בפרויקט ל-9 שנים ומעורבים בו כבר חברת Boeing וחברת AirBus. יש חוזים עם חברות גדולים.

אלו דברים שמחזקים מאוד אותנו כיזמים וכמשקיעים באזור.

18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page